
Kaupallinen valokuva
Valokuvaus on luovana alana intohimoista ja joskus jopa raakaa. Harrastusmielessä kuvaaminen on antoisaa ja itseään pääsee toteuttamaan vapaasti, mutta mikäli itseään haluaa elättää valokuvaajana, niin hyvin toteutetut asiakastyöt ovat avain portfolion rakentamisessa. Tehtävänannossa tavoitteena on saada ajattelemaan valokuvausta työnä ja kannustaa pohtimaan mahdollista urapolkua valokuvauksen parissa.
Kaupallisessa valokuvauksessa tärkeintä on osata yhdistää luovuus ja asiakkaan brändin tuominen oikeassa valossa. Brändiä ei saa piilottaa, mutta ei myöskään kannata unohtaa valokuvasta omaa kädenjälkeä. Lopputuloksen on oltava pysäyttävä, erottuva ja ennen kaikkea brändiä tukeva.
Valitse itsellesi mieluisa brändi tai toteuta tehtävä osana oikeaa asiakastyötä. Tärkeintä on, että valokuvan tunnelma ja brändi ovat linjassa keskenään.
Commercial photograph
As a creative field photography is passionate and sometimes even raw. As a hobby photography is rewarding - you can express yourself in a way you want. However, if you want to make photography your job, it is important to build an impressive commercial portfolio too. Goal of this assignment is to encourage to think photography as a job and to inspire building a career in photography.
In commercial photography the most important thing is to combine creativity and artistic point of view together with customer's brand. The point is not to hide the logo but to bring it out in the right light. The result needs to be distinguishable and to support the brand image.