Ambassador 2018

3.tehtävä

 

Tehtävän antajana ja mentorina Natalia Salmela. 
Kilpailutöiden palautus 18.11. mennessä.
Yleisöäänestys 19.- 22.11.
Jatkoon päässeiden julkistus 23.11.

Kaupallinen valokuva

Valokuvaus on luovana alana intohimoista ja joskus jopa raakaa. Harrastusmielessä kuvaaminen on antoisaa ja itseään pääsee toteuttamaan vapaasti, mutta mikäli itseään haluaa elättää valokuvaajana, niin hyvin toteutetut asiakastyöt ovat avain portfolion rakentamisessa. Tehtävänannossa tavoitteena on saada ajattelemaan valokuvausta työnä ja kannustaa pohtimaan mahdollista urapolkua valokuvauksen parissa. 

Kaupallisessa valokuvauksessa tärkeintä on osata yhdistää luovuus ja asiakkaan brändin tuominen oikeassa valossa. Brändiä ei saa piilottaa, mutta ei myöskään kannata unohtaa valokuvasta omaa kädenjälkeä. Lopputuloksen on oltava pysäyttävä, erottuva ja ennen kaikkea brändiä tukeva.

Valitse itsellesi mieluisa brändi tai toteuta tehtävä osana oikeaa asiakastyötä. Tärkeintä on, että valokuvan tunnelma ja brändi ovat linjassa keskenään.


Commercial photograph

As a creative field photography is passionate and sometimes even raw. As a hobby photography is rewarding - you can express yourself in a way you want. However, if you want to make photography your job, it is important to build an impressive commercial portfolio too. Goal of this assignment is to encourage to think photography as a job and to inspire building a career in photography.

In commercial photography the most important thing is to combine creativity and artistic point of view together with customer's brand. The point is not to hide the logo but to bring it out in the right light. The result needs to be distinguishable and to support the brand image.

Choose the brand that is relevant to you or do the assignment as a part of the real customer project. The most important thing is that the photograph and the brand are in line with each other.

Kilpailijoiden kuvat

Äänestys on päättynyt.


LUE NATALIAN BLOGIKIRJOITUS TÄÄLTÄ.

Pasi Hotti
Pasi Hotti (Jatkaa)

"Fun and stopping. The photo clearly stands out of the crowd and that delicious feeling is captured well."

Samir Zarrouk
Samir Zarrouk (Jatkaa)
"Nice composition and the use of cool and warm hues. Long shutter speed works well to pop out the brand."
Assi Pulkkinen
Assi Pulkkinen (Jatkaa)

"Very nice use of natural light and the feeling of the photo goes well together with the clay work."

Riku Norakari
Riku Norakari (Jatkaa)

"Looks like a ready ad photo to me. Very professional and cool photo."

Acar Ömer
Acar Ömer (Jatkaa)

"Beautiful colours, shadows and feeling. It is amazing how well the texture of flowers goes with the marenque."

Sari Soininen
Sari Soininen (Jatkaa)

"Very fund and stopping photo. Photo seize the feeling well."

Laura Laaksonen
Laura Laaksonen (Putoaa)

"Assignment is taken even further with the copywriting and the graphical design. The blue colour stands out from the earthy hues. The photo itself could be little bit more interesting."

Markus Rantala
Markus Rantala (Putoaa)

"Nice photo but unfortunately the brand is unclear. This photo needs more explanation."